Refugiu


Afară plouă mărunt şi ritmat. Frunzele copaciilor mai verzi ca niciodată încântă privirea. Nu vezi suflete pe stradă care să se bucure de piesaj, doar maşini nervoase pe autostradă lovind stropii ploii neîncetat. Învăluiţi în mister stau iubitorii de artă în camera abia oxigenată din josul străzii principale. Expresia fiecărui chip e de nepreţuit. Exprimă interes şi devotament, afişează din când în când un zâmbet ştrengar datorită clovnilor aflaţi printre ei. Pentru ei, timpul stă pe loc. În schimb, pe mine timpul mă pune la încercare. Pe mine mă agaţă şi are grijă să nu îmi dăruiască atât cât am nevoie, e lacom cu mine şi nu ştiu de ce. Mă strecor afară înainte să fiu observată. Am nevoie de aer, de puţină realitate. Cum deschid uşa, mă izbesc exact de ce căutam. Soarele acompanează ploaia. E atât de luminos încât mă dor ochii. Îmi aprind o ţigară şi mă aşez lângă uşă. Fumez cu mâna stângă, dar realizez asta abia când ţigara ajunge doar un biet chiştoc; eu nu fumez cu mâna stângă de obicei. Intru inapoi în încăpere şi îmi iau rămas bun de la toate sufletele prezente. Şi plec, plec în neştire, în ploaie, iubesc ploaia, nu mă ascund de ea, nu mă feresc de ceea ce iubesc, cel puţin, nu mă mai feresc. Darul cerului e din ce în ce mai puternic, mai intens şi prezent pe pielea mea. Mici stropi curg prin tricou şi îmi străbat jumătate din corp. E rece, dar plăcut. Măresc pasul, mă grăbesc dar nu ştiu unde, nu ştiu de ce. Mă opresc brusc în faţa unei cafenele din centrul oraşului, privesc pe geam şi vâd oameni care mimează zâmbete şi ascund dorinţe. Societate infectă- îmi spun în gând cu un ton plin de dispreţ- şi plină de creiere spălate. Mi-a pierit toata speranţa în omenire aşa că mă îndrept din nou spre încăperea abia oxigenată şi plină de iubitori de artă.

O părere la “Refugiu”

  1. „…mă îndrept din nou spre încăperea abia oxigenată şi plină de iubitori de artă” am prins unde e aceasta incapere. 😉

Parerea ta conteaza!

