Constiinta I


-Voi doi! Să nu îndrăzniţi să părăsiţi discuţia, eu încă nu mi-am exprimat opinia, să fim serioşi, ţine şi de dumneavoastră stimată Conştiinţă şi de dumneata domnule Carpe Diem dar şi de mine, Anima. Vă poftesc înapoi la masă. Nu accept nici un refuz!
Scuză-mă domnişoară Anima, dar eu am hotărât… tarde venientibus ossa.
-Nu! Nu pot să vă scuz, nu este problema mea ce hotărâri luaţi atâta timp cât eu nu sunt prezentă.Vă rog..
-Continuaţi, continuaţi, frumos spectacol!
-Carpe Diem, nu fii obraznic! Eu, Anima, nu am spus vorbe aruncate în vânt la adresa dumitale.
M-ai convins domnişoară Anima. Toarnă nişte vin în pahare Carpe Diem; mulţumesc! Deci…îi spuneam domnului Carpe Diem despre condimentul de care duce lipsă cu desăvârşire…
-Îmi spunea despre cum…
Eu vorbesc, dacă îmi permiţi! Unde am rămas? Ah, da! Eu sunt condimentul care îi lipseşte acestui domn şi de asemenea cred că şi dumneata domnişoară Anima dacă stau să analizez puţin situaţia.
-Ştiu! De ce credeaţi că am venit să discutăm? De nebună? Îmi cer scuze pentru comportarea mea, dar ştiti, sunt sensibilă.
Cuconiţă, Una hirundo non facit ver.
– Amuzant, spuse Carpe Diem, am şi eu ceva pentru dumneavoastră: Primum vivere, deinde philosophari.
Este cu totul diferit! Eu şi cuconiţa Anima trebuie să te îndrumăm iar tu să ne înveţi „acta, non verba”.
-Doamna Conştiinţă are mare dreptate, verba docent, exempla trahunt! Nu-i aşa domnule?
-Deoarece iubesc provocăriile, accept! Şi datorită domnişoarei Anima.
-Mulţumesc pentru onoare!Veni, vidi, vici!

Parerea ta conteaza!

