Lucrul in echipa


image

Personal, nu mi-a plăcut niciodată să lucrez în echipă și asta datorită faptului că, începând cu clasele primare, am sfârșit în echipe delăsătoare, deloc creative și care refuzau să comunice cu cei din jurul lor, în ceea ce privește proiectul primit. Încercam să îi organizez, să îi motivez și să îi încurajez că „nu doar deștepții clasei pot duce la bun sfârșit proiectul, ci putem și noi, chiar mai bine decât ei”. Nu am reușit dar am încercat de fiecare dată același lucru în fiecare echipă la care am aderat cu sau fără voia mea.

Lucrul în echipă ar fi placul meu dacă fiecare și-ar aduce contribuția și ar face-o așa cum trebuie, cu seriozitate și implicare, cu creativitate și dăruire. Cum poate să prospere un proiect dacă din cinci oameni lucreaza doar doi, din trei oameni lucrează doar unu și așa mai departe… Nu poate, va sfârși tragic iar munca depusă va fi în zadar, de aceea construirea unei echipe competente necesită timp, nervi de fier și sânge rece, căci cei care doar așteaptă roadele muncii fără să ridice un deget, trebuie învățați că nu decurg lucrurile în acest fel și că este timpul să pună umărul la treabă, altfel vor fi lăsați în spate căci ei sunt cei care trag proiectul în jos cu indiferența lor față de acesta.

Mi-aș dori ca anul acesta să fac parte dintr-o echipă de care să mă pot mândri și către care să pot să arăt cu degetul și să spun „uite, așa trebuie să funcționeze lucrul în echipă”.

O părere la “Lucrul in echipa”

  1. Prima lecție de management în cadrul Facultății de Inginerie Economică a fost următoarea: managementul este o artă, arta de a putea să îi faci pe alții să lucreze bine pentru tine. 🙂 Acum, fiecare înțelege ce vrea și ce e bine pentru el. Oricum, o echipă bună, are nevoie de un manager bun.

Parerea ta conteaza!

