În Ardeal


În Ardeal e aerul curat cum nu e nicăieri în țară și îți dă imediat o poftă de iubit, cum ieși din casă. Sunt martoră unor piesaje cu munți în depărtare, de imortalizat într-un tablou înrămat. Zăresc apusul Cheilor Turzii chiar din grădină, e tare frumos când e cald afară. Mă simt imensă pe lângă plante și gângănii, ma simt iubită de ultimele raze de soare și lovită de prima bătaie a aerului rece de seară.

Dansez pe scările care mă coboară din rai înapoi pe pământ și o aud pe mamă că mă cheamă. Intru în casă, însă nu e nimeni. Ies la poartă, doar praful mai străbate strada. O iau la pas, în haine murdare, în direcția opusă orașului. Ajung pe un dâmb din Băi de la lacuri, unde mă așez și îmi aprind o țigară. Seara se lasă, pădurea e la câțiva pași distanță de mine și se spune că lupii bântuie din când în când aceste locuri, dar cică nu ar fi singurele creaturi, se știe de prezența oamenilor jumătate câine și jumătate om.

Dau cu mâna prin iarba vie și prind în palmă un trifoi cu patru foi. Mă bucur și îl pun la loc unde l-am găsit. Greierii, brotacii și țânțarii fac zarvă într-un cântec pe care nici unul dintre ei nu îl cunoaște dar în a cărui ecou se regăsesc.

Lacul îmi deformează fața și îmi oferă altă perspectivă, mă văd așa cum mă vede natura. Defectă, vie, surprinzătoare, prezentă.

Cobor, mai mult decât am coborât din rai. Alunec, e o pantă continuă, cobor în jos pe Strada Dealului care mă duce pe Avram Iancu, strada copilăriei mele. Cum ies de pe Strada Dealului, o iau spre dreapta și ajung acasă, însă nu și de această dată, căci vreau să mai trec o dată prin părculețul unde mi-am julit cel mai des genunchii. Copacii înalți cuprinși de întuneric și cele trei topogane, care înainte nu erau aici, îi oferă părculețului o haină misterioasă pe care nu am mai cunoscut-o până acum.

Dar, aici, în Ardeal, nimic nu rămâne la fel, decât dorul și iubirea. De schimbat, se schimbă toate și eu odată cu ele.

2 păreri la “În Ardeal”

Parerea ta conteaza!

