August, 2015: Ce mai citim?


Ultimele cărți pe care le-am citit și chiar m-au încântat au fost „Pânza de păianjen” de Cella Serghi și „Invitație la dans” de Mihail Drumeș care se recomandă a fi Cartea adoleșcenței noastre. Țin să menționez că ambele cărți le-am primit în împrumut de la mătușa mea și cu părere de rău nu o să le mai vadă, m-am îndrăgostit de acestea și vă sfătuiesc să nu le împrumutați, haha.

1. „Pânza de păianjen” de Cella Serghi

image

Dețin ediția care face parte din bpt (Biblioteca pentru toți) care a revenit începând cu anul 2009 prin Jurnalul Național și le-a adus românilor capodoperele literaturii române și universale la prețuri accesibile.

Cella Serghi este un pseudonim pentru Cella Marcoff, e născută pe data de 22 Octombrie, 1907 în Constanța, iar romanul debutat în 1938 și anume „Pânza de păianjen” se poate spune că este o carte autobiografică, alcătuită din șapte capitole. De asemenea, este cel mai bun roman al său, fiind apreciat chiar de către Mihail Sebastian, Camil Petrescu, Liviu Rebreanu, Pompiliu Constantinescu și așa mai departe. După anul 1944, romanul a fost revizuit.

Liviu Rebreanu a sfătuit-o:

Pune-l într-un sertar și scoate-l după șase luni. Ai să mai ai de lucru. Poate un an. N-am să-ți spun ce trebuie să scoți și ce trebuie să adaugi. Dacă ai scris cartea asta, ai să fii în stare să găsești ce-i lipsește. Ai talent, dar să știi că pe lângă asta trebuie muncă, răbdare.

Sfaturile lui Rebreanu ar trebui să fie urmate de orice scriitor care își dorește cu adevărat să realizeze ceva cu pasiunea sa.

Cât despre părerea mea asupra romanului care vorbește despre o perioadă dificilă din viața autoarei și consecințele acesteia dar și sentimentele, temerile și viața de adoleșcentă populară care duce în spate secretul situației sale materiale precară de acasă într-o societate care condamnă cu ușurință ambalajul și aparențele, pot spune că mi-a trezit fiori și o iubire față de sinceritatea cu care relatează toate cele întâmplate. Este unul dintre cele mai bine scrise romane din câte am citit și îl recomand cu drag tuturor iubitorilor de frumos.

2. „Invitație la dans” de Mihail Drumeș

image

Am prins cea de-a 43-a ediție a acestei cărți de la editura „MODERNA” din 1993.

Invitație la dans” de Mihail Drumeș este un roman alcătuit din patru părți care il are ca personaj principal pe Petrican, un tânăr promițător și în același timp un macho man. Acesta o întâlnește pe Deleanu Mihaela și ajunge să se îndrăgostească de aceasta, sentiment nemaîntâlnit până atunci, cauzat de faptul că aceasta nu îi cedează și îl respinge. Toată povestea de dragoste înfiripată între aceștia iau o turnătură dramatică care afectează destinele tuturor celor din jur. Nu o să spun mai multe, ci vă las să descoperiți singuri. Este un must read. Nu mă așteptam să mă îndrăgostesc de acest roman, nici măcar coperta nu m-a atras dar am spus să nu judec o carte după copertă, niciodată.

Revin luna viitoare cu noi recomandări, însă până atunci vă aștept la secțiunea de comentarii atât părerile în legătură cu aceste cărți sau alte mici rezumate la ce ați mai citit voi recent și merită menționat.

4 păreri la “August, 2015: Ce mai citim?”

  1. Incă nu am avut ocazia să citesc „Pânza de păianjen” dar despre „Invitatie la vals” pot spune că este fabuloasă. M-a impresionat foarte mult povestea de dragoste şi trăirile personajelor. Iar finalul cărții a fost aşa cum m-am aşteptat;s-a lăsat cu multe lacrimi.

    1. Sunt șanse mari să îți placă „Pânza de păianjen”, în acest caz. Chiar mă bucur că multă lume a citit sau e curioasă să citească „Invitație la vals”, este o carte cum ai spus și tu, fabuloasă :-D. De curiozitate întreb, cum ai ajuns la carte, te-a îndrumat cineva?

      1. Ne-a povestit profesoara de romana putin si m-a impresionat. Apoi mi-am luat indemnul si am citit-o. E o poveste de dragoste care pe mine m-a marcat. In scurt timp o sa citesc si “Panza de paianjen”. ^_^

Parerea ta conteaza!

